Sunday 23 February 2014

3 Month

Selalu orang kata "lupakan yang lepas,dan memaafkan"!!! Yes..selama 3 bulan juga la mengambil masa untuk melupakan segala yang terjadi. Semasa ini juga la berusaha mencari kekuatan untuk bangun semula,kenal diri sendiri,cari kehidupan baru,dan ianya amat susah. dan x ada benda yg susah melainkan kite berusaha untuk menjadikan ianya senang.

Allah jauhkan kita dari seorang Teman,tp ia berikan aku ramai kawan2,dan sahabat2 yg tidak putus2 berikan kekuatan,kata-kata semangat,dan ia menyedarkan tentang KEIKHLASAN dalam melepaskan sesuatu perkara. Bila kita mengikhlaskn sesuatu perkara,kita akan peroleh ketenangan dan kelapangan dada yang selama ini kite x pernah dapat. Alhamdulilah,,semua itu telah aku peroleh,DIAlah yang sentiasa memberi kekuatan,sentiasa mendengar rintihan hati,sentiasa ada dikala susah dan senang,dan x pernah meninggalkan kita.. Subhanallah,Alhamdulilah,Lailahaillallah,Allahuakhbar!!!!


Ketika dalam pencarian semangat baru,dtg "dia" menghulur tangan. Kata-katanya boleh membina sebuah harapan,dan (belum pasti). Setiap hari dia ada meneman ketika memerlukan seorang teman untuk mengisi kesunyian. Ya Allah,dugaan ape lagi ini. adakah perasaan yang sama akan berulang kembali,atau perkara sama terjadi untuk kali ke-2? Berilah pentunjuk tentang perasaan ini,cukup lah hanya sekali ia terjadi. Jika rasa ini tidak halal untuk ku,jauhkanlah..dan jika rasa ini adalah yg terbaik dari mu,dan terbaik untuk masa depan ku,kekalkanlah dan permudahkan lah segalanya.

Tapi makin lama makin tidak paham dengan rasa ini,dan jika perasaan ini akan membuatkan ramai yg berkecil hati mungkin. "kau mengambil Hatiku" dan rasa ini juga terpaksa aku lepaskan buat kali kedua,demi sebuah persahabatan. #Cintailah DIA terlebih dahulu,sebelum memberi cinta pada orang,Cinta DIA yang kekal abadi"

~~Tuhan berikanlah aku cinta~~
Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

kubertemu sang Adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina


Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terangmu
Biarkanlah aku punya cinta
Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halalMu
Tuhan beri aku cinta



No comments:

Post a Comment